Korytarz skomunikuje dzielnicę Północ z DK 1, dzięki czemu wielu częstochowian, korzystając z tej drogi, uniknie konieczności przejeżdżania przez drogi tranzytowe w centrum miasta. A to z kolei ułatwi życie kierowcom z całego regionu i ze Śląska, którzy nie będą musieli stać w długich korkach, chcąc dojechać np. do Lublińca czy Opola.
Budowa połączenia ulicy Makuszyńskiego z Pileckiego to kontynuacja dużej częstochowskiej inwestycji drogowej - korytarza północnego. Łącznik Makuszyńskiego z rondem Pileckiego zostanie dołączony do "koniczynki", czyli bezkolizyjnego skrzyżowania nad trasą DK-1.
"Koniczynka" kosztowała 20 mln złotych i znacznie skróciła czas dojazdu z części dzielnicy Północ na południe miasta, do dzielnic Raków i Błeszno. Można tę trasę pokonać w 20 minut.
Jadąc przez centrum, potrzeba dwa razy tyle czasu. Kiedy będzie już połączenie Makuszyńskiego z Pileckiego i "koniczynką", cała Północ będzie miała szybkie połączenie z południem miasta. Teraz do "koniczynki" dojeżdża się od ul. św. Brata Alberta.
Połączenie Makuszyńskiego z Pileckiego to także znakomite skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi Częstochowy w Rząsawach.
Ta inwestycja miała kosztować 37 mln złotych. Nie wiadomo jednak jeszcze, w jaki sposób zostanie ona sfinansowana. W budżecie miasta przeznaczono na ten cel 18,5 miliona złotych.
Pozostałą część kosztów miał pokryć koncern IKEA, który zamierza budować w tym miejscu wielkie centrum logistyczne. - IKEA w każdej chwili jest gotowa wyłożyć obiecane pieniądze - mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu. - Złożyliśmy jednak wniosek o dofinansowanie unijne. Jeżeli je uzyskamy, to wtedy pieniądze koncernu przeznaczymy na inny cel.
Kiedy zakończy się budowa łącznika między Makuszyńskiego i Pileckiego? Termin to jesień przyszłego roku, ale dyrektor Sikora twierdzi, że podobnie jak w przypadku wiaduktu w alei Niepodległości, możliwe jest przyspieszenie prac i ich zakończenie jeszcze w tym roku.
Kolejna duża inwestycja drogowa w Częstochowie rozpocznie się w przyszłym roku. Na połączeniu DK 1 i łączącej Opole i Kielce trasy nr 45, czyli alei Jana Pawła II powstanie wielopoziomowe skrzyżowanie. Miasto stara się również o środki unijne na remont ulic Warszawskiej i Rędzińskiej, który będzie kosztować 70 milionów zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?